среда, 17. март 2010.

KAKO PREPOZNATI ZAVISNOST

 ...Roditelji se cesto pitaju kako prepoznati da njihovo dete uzima droge i što uèiniti kad se takav problem pojavi. Znakovi koji upozoravaju da se s detetom nešto dogaða su:

Promene u ponašanju:- izražena sklonost laganju, varanju, kradji, problemi s policijom;- napuštanje starih prijatelja, izbegavanje prièanja o novim;- posedovanje veæe kolièine novca;- èesta i bezrazložna ljutnja, nasilnièko ponašanje, razdražljivost i tajnovitost;- ljutnja i izbegavanje razgovora o drogama;- smanjena motivacija, nedostatak energije i samodiscipline, nizak stepen samopouzdanja;- smanjeno zanimanje za ranije aktivnosti i hobije. Opadanje školskog uspeha:- sve slabije školske ocene;- èesti neopradvani izostanci, lenjost. Znakovi telesnog propadanja:- teškoæe u pamæenju i koncentraciji;- slaba koordinacija pokreta, nepovezan, nejasan govor;- nezdrav izgled;- zapuštanje liène higijene;- zakrvavljene oèi, izrazito proširene ili sužene zenice;- poremeæaj ritma spavanja i prehrane;- gubitak telesne težine;- umor ili hiperaktivnost. Oèigledni znakovi zloupotrebe droga:- posedovanje pribora kao što su lule, cigaretni papir, ampule i male boèice, kapljice za oèi, špricevi, igle, nagorele kašike ili èepovi boca, vatice i sl.- posedovanje droga: razlièitih vrsta tableta, beli ,smeði prah, suvo lišæe, semenke, nepoznate biljke u cvetnjacima, perforisani komadiæi papira s crtežima, boce alkoholnih piæa, ili plin za upaljaèe koji brzo nestaje. Pronalaženje droga ili predmeta za upotrebu droge svakako treba shvatiti kao ozbiljan znak. Drugi nabrojeni znakovi nisu specifièni i ukazuju pre svega na to da se s detetom nešto dogaða. Promena frizure, naèina odevanja, govora i ponašanja ili raspoloženja, normalna je za adolescentsku dob. Katkad je teško razlikovati normalne i oèekivane promene ponašanja adolescenata od onih koje su posledica zloupotrebe alkohola i ostalih droga. Ljutnja, promene raspoloženja, gubitak interesa mogu ukazivati i na postojanje drugih problema, kao što je depresija. U svakom sluèaju, ako su promene izrazite i dugotrajne, zahtevaju pažljivije promatranje.Roditelji èesto pitaju može li se i kako utvrditi postojanje neke supstance u telu. Najjednostvnije je uèiniti analizu urina i utvrditi postoje li tragovi droge u njemu, a to se može uèiniti u laboratoriju ili kod kuæe, pomoæu trakica ili ploèica koje se nabavljaju u apoteci. Tako se može smanjiti sumnja, ali pritom treba biti oprezan. Pre svega, nikako ne treba terati dete na testiranje urina. Ono to može doživeti kao poniženje i tako æe se zatvoriti svaka daljnja moguænost komunikacije. Kod testova uèinjenih kod kuæe takoðe treba biti oprezan i imati na umu da oni nisu potpuno sigurni i da postoji moguænost lažno pozitivnih nalaza. Svaki tako dobijen pozitivan nalaz trebalo bi dodatno proveriti u laboratoriji. U svakom sluèaju, o primeni testova urina najbolje je posavetovati se sa struènjacima koji se bave problemom ovisnosti. Kako voditi poverljiv razgovor Nikada ne poèinjite razgovor i ne ulazite u sukob s detetom dok je pod uticajem alkohola ili neke druge droge Prièekajte da se otrezni i tada svoje sumnje iznesite smireno i objektivno To nije lako, zato prihvatite pomoæ drugih èlanova porodice ako je potrebno ...

3 коментара:

  1. Vrlo korisna informacija. Roditelji su cesto naivni kada su u pitanju njihova deca i ne vide cak i neke ocigledne stvari. Svakom roditelju je tesko da cak i pomisli da je njegovo dete narkoman, a kamoli da se pomiri sa tim i da krene da trayi pomoc.

    ОдговориИзбриши
  2. Zdravo,
    Moje ime je ROBBI iz Cirebon Jawa Barat Indonezija, želio bih zahvaliti majci Alicia Radu da mi pomaže da dobijem dobar zajam nakon što sam puno patio u rukama lažnih internetskih zajmodavaca koji me vara da zaradim novac bez da mi ponudim zajam trebalo mi je zajam za zadnje 3 godine da bih započeo vlastiti posao u gradu Cirebonu gdje sam živio i padao sam u lažnu tvrtku u Turskoj koja me je varala i nije mi ponudila zajam. i jako sam frustriran jer sam izgubio sav svoj novac lažnoj tvrtki u Turskoj, jer dugujem toj banci i mojim prijateljima i nemam nikoga da trči, do jednog vjernika koji je moj prijatelj nazvao Siti Aminah nakon čitanja njezino svjedočenje o tome kako je dobila zajam od majke Alice Radu, pa sam se morao obratiti Siti Aminah i ona mi je rekla i uvjerila me da se obratim majci Alicia Radu da je ona dobra majka i morala sam skupiti hrabrosti i kontaktirala sam majku Aliciju Radu i ja smo bili iznenađeni mojim kreditom koji je obrađen i odobren, a unutar 3 sata moj je kredit prebačen na moj račun i jako sam iznenađen što je to čudo i moram svjedočiti o dobrom djelu majke Alicije Radu
    tako da bih savjetovao svima koji trebaju zajam da se obratite majci Alicia Radu e-mail: (aliciaradu260@gmail.com) i uvjeravam vas da ćete svjedočiti kao što sam učinio i možete me kontaktirati za više informacija o Majci Alicia Radu moje e-mail : (robbi5868@gmail.com) i još uvijek možete kontaktirati Siti Aminah koji me je upoznao majci Aliciu Radu e-mailom: (sitiaminah6749@gmail.com)
    neka Bog nastavi blagosloviti i ljubiti majku Aliciu Radu da promijeni svoj financijski život

    ОдговориИзбриши
  3. Dobar dan, ja sam Josef Lewis, privatni kreditni zajmodavac koji daje zajam pojedincima, tvrtkama i vladinim ustanovama uz nisku kamatnu stopu od 2%. Znamo da postoji mnogo obitelji vani koje žive na plaćanju platiti ček i druge koji ne mogu brinuti o svojim financijskim obvezama i zbog toga smo ovdje za financijsku obnovu.

    Nudimo široki spektar financijskih usluga koji uključuju: Poslovno planiranje, Financije za poslovanje i razvoj, Nekretnine i hipoteke, Obveze za konsolidaciju dugova, Poslovni zajmovi, Privatni zajmovi, Home refinancing, Hotelski zajmovi, studentski krediti itd. ako ste zainteresirani za zajam i biti bez prevara.

    Email: progresiveloan@yahoo.com
    Tekst / poziv: +1 (603) 786-7565 hvala



    ОдговориИзбриши